3 napos tea- és perecosztó akció indul a helyi, gyalogos és kerékpáros vásárlás népszerűsítésére Zuglóban

Szerző: szervezok @ Thu, Jan 20 2011 13:00:00

Gondolkozott már azon, hogy milyen egyszerűen elintézheti a bevásárlást, ha gyalog vagy kerékpárral a lakhelyéhez közeli kereskedőknél vásárol? A Magyar Kerékpárosklub december közepén indult kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet a helyi vásárlások gazdasági és társadalmi előnyeire, rávilágítva a látszólag gazdaságosnak tűnő autós nagybevásárlások okozta negatív hatásokra.

A társadalmi célú kampány keretében január 20-22. között teát, almát és egy pontgyűjtő füzetet kapnak a Bosnyák téren közlekedők, annak érdekében, hogy minél többen bekapcsolódjanak a február közepéig tartó pontgyűjtő játékba. Akik szombat délelőtt 10 órakor látogatnak a Bosnyák téri templom elé, azok a kampány céljait támogató zuglói polgármestertől kaphatják meg pontgyűjtő füzetüket.

A zuglóiaknak már nem kell messzire autózniuk, ha élelmiszert, zöldséget, villanykörtét, papír-írószert, vagy például képkeretet szeretnének vásárolni. Több mint 70 zuglói bolt csatlakozott ugyanis a kampányhoz, ami azt jelenti, hogy ennyi boltban adnak minden gyalogos vagy kerékpáros vásárlónak matricát vásárlása után.

18 matrica összegyűjtésével lehet versenybe szállni a 100 ezer forintos - a résztvevő boltokban elkölthető - vásárlási utalványért és az 50 darab egyedi Helyben vedd meg! táska egyikéért. Az akcióban résztvevő boltok ajtaján Helyben vedd meg! matrica található, emellett a boltok listája a kampány hivatalos oldalán, a helybenveddmeg.hu címen is megtalálható.

Miért ne vásároljon autóval?

Számtalan kutatás bizonyítja, hogy a rendszeresen autóval, nagy bevásárlóközpontokban végzett bevásárlások hosszú távon nem csak a környezetre, hanem pénztárcánkra is rossz hatással vannak. Amellett, hogy nekünk vásárlóknak többe kerülnek, tönkreteszik a helyi közösségeket, a lokális kereskedelmet és szolgáltatóipart is. A kampány célja megmutatni, hogy munka és lakóhelyünk környezetében gyalogosan, vagy kerékpárral elérhető távolságban minden szükséges áru és szolgáltatás fellelhető. A lakosságot pontgyűjtő nyereményjátékkal motiváló társadalmi célú kampány egészen február végéig tart Zuglóban, majd tavasszal Budapest több más kerületében is elindul.

A Bosnyák téri akció január 20-án (csütörtökön) és 21-én (pénteken) 15-19 óráig, 22-én (szombaton) 9-13 óráig tart!

11 Hozzászólás

Gróf Ákos said on 2011. Jan 26.
Mi sem támogatjuk az autós bevásárlást.
Ehelyett inkább a magyar webáruházakból vásároljanak az emberek, mert olcsóbb. ki se kell mozdulni otthonról és minden hónap első hétfőjén a Zöld Hétfőn résztvevő webáruházak a szállítási költséget is átvállalják.

szervezok said on 2011. Feb 07.
Szia Ákos!
Köszi a hozzászólást! Fontos elmondani, hogy a kampányunk egyik fő célja, hogy az aktív közlekedési módokat támogassa, nem pedig a mozgásszegény életmódot. :)
A vásárlási típusú közlekedések terén is szeretnénk a gyalogos és kerékpáros közlekedés lehetőségét jobban behozni a köztudatba.
A webes vásárlás bármennyire remek kezdeményezés több szempontból is, többnyire az autós vásárlások közé tartozik a kiszállítás miatt. A szállítási költség elengedése pedig csak az ár szempontjából „zöld”, a szállítást tekintve nem.

Várunk mindenestre jó ötleteket: pont azért hoztuk létre a kampánynak saját weboldalt, hogy a működő gyakorlatokat megoszthassuk egymással, és formáljuk egymás szemléletét!